Codzienna pielęgnacja samochodu za pomocą profesjonalnych środków zapewnia wysoki komfort użytkowania pojazdu. Jednak nie zawsze takie zabiegi są wystarczające i nawet najlepsze preparaty nie zagwarantują blasku karoserii z jego pierwszych lat. Częste mycie, zarysowania, korozje… to wszystko pozostawia ślad na lakierze, który matowieje i blaknie. Aby odzyskać dawny połysk konieczna jest korekta lakieru, którą można wykonać odpowiednimi narzędziami i środkami.
Przygotowanie do zabiegu
Pierwszym krokiem jest dokładne umycie i osuszenie pojazdu. Trzeba z niego usunąć cały piach i brud, który kiedykolwiek przykleił się do lakieru. W tym celu konieczne jest użycie dobrego szamponu i miękkiej gąbki, np. polerskiej. Twarde szczotki i sztywne gąbki jeszcze bardziej niszczą karoserię i utrudniają korektę lakieru. Gąbką do glinkowania usuń zabrudzenia typu asfalt i smoła, które pozostały po umyciu. Koniecznie zabezpiecz wszelkie plastikowe elementy, które mogłyby się uszkodzić przy polerowaniu. Dodatkowo unikniesz późniejszego czyszczenia tych części.
Wybór polerki do korekty lakieru
Aby zabieg wykonać odpowiednio, potrzebujesz profesjonalnej polerki. Wybierasz między rotacyjną, czyli taką, której talerz kręci się dookoła, a oscylacyjną, która dodatkowo wibruje na boki. Niezależnie od posiadanego sprzętu, cały zabieg wykonuje się dwukrotnie, co pozwala usunąć grubsze i cieńsze rysy.
Pierwszy etap korekty lakieru przeprowadza się twardą gąbką i taką samą pastą. Drugi wymaga użycia miękkich środków. Polerkę prowadź pewnie, ale powoli, przesuwając góra dół, fragment po fragmencie. Następnie ten sam odcinek traktujesz od lewej do prawej, raz przy razie. Konieczne jest też kontrolowanie temperatury lakieru, która nie powinna być większa niż 120 stopni Celsjusza. Sprawdzisz ją za pomocą pirometru.
Prawidłowe mycie auta po zabiegu
Korekta lakieru jest dość trudnym zadaniem, ale jego wykonanie daje ogromną satysfakcję. Warto wydłużyć pozytywny efekt i pielęgnować samochód, między innymi odpowiednio go myjąc. Trzymaj się zasady – im mniej tarcia lakieru, tym efekt utrzyma się dłużej. W tym celu unikaj myjni automatycznych, zamieniając je na bezdotykowe. Silniejsze zabrudzenia lepiej usuwaj miękką gąbką. Po opłukaniu samochodu użyj aktywnej piany lub szampony, potem dokładnie przetrzyj całe auto. Unikaj dociskania. A jeśli z czasem pojawią się nowe rysy, będzie można ponownie usunąć je w ten sam sposób.